SEURAN
TOIMINTA

Kuraattoriklinikka

Seuran kuraattorit Anna Björklund ja Mia Kivinen ovat apuna, kun kaivataan palautetta, keskustelua ja kehitysehdotuksia työn alla olevista valotaideteoksista, tai kun työsuunnitelma on jumissa ja hakemuskaavake kauhistuttaa, tai kun on muuten tarve valotaiteen kuraattorille.

Palvelu on tarjolla tiistaisin ja torstaisin erikseen sovittavana aikana. Se voidaan toteuttaa pääkaupunkiseudulla lähitapaamisena ja missä vain etänä. Tapaamisen kesto riippuu aiheesta, mutta sille on hyvä varata noin tunti.  Palvelu on maksuton ja avoin kaikille valoa materiaalinaan käyttäville suomalaisille / Suomessa toimiville kuvataiteilijoille.

Sovi tapaaminen sähköpostitse laittamalla viesti osoitteisiin anna.bjorklund@valotaiteenseura.fi ja mia.kivinen@valotaiteenseura.fi. Tavoitteena on saada molemmat kuraattorit mukaan tapaamiseen. Ilmoittautumisia aletaan ottaa vastaan jo nyt, tapaamiset alkavat elokuussa 2023.

Kuraattoriklinikan mahdollistaa EU:n NextGeneration-hanke.

The Curator's Clinic

Society's curators Anna Björklund and Mia Kivinen are there to help light artists in need of feedback, discussion and development proposals for light art works in progress, working plans, applications, or when there is a need for a light art curator in general.

The service is available on Tuesdays and Thursdays at a separately agreed time. It can be carried out in the capital region as a meeting in person or anywhere remotely. The duration of the meeting depends on the topic, but it is good to set aside about an hour for it. The service is free and open to all Finnish / Finland based visual artists who use light as their material.

Make an appointment by email by sending a message to anna.bjorklund@valotaiteenseura.fi and mia.kivinen@valotaiteenseura.fi. We aim to have both curators present at the meeting. Reservations are already being accepted, the meetings start in August 2023.

The Curator's Clinic is made possible by the EU's NextGeneration project.

nextgeneu_en.jpg